4D Sport

Funkcionális köredzés

EDZÉS IDŐPONTOK: ÓRAREND 

 

 

 

A köredzést, mint edzésmódszert már régóta alkalmazzák, első sorban küzdősportokban vagy vizes sportokban (pl.: kajak-kenu, úszás, stb.). Manapság igen népszerű csoportos óra, ami változatosságának és jótékony hatásainak köszönhető. Számtalan eszköz (Kettlebell, súlyzók, TRX, medicin labda, gumis ellenállások, BOSU/Fit ball) és gyakorlat áll rendelkezésre a terhelés variálásához. A testi egészség és a biztonságos mozgás egyik alappillére egy erős és stabil törzs, hiszen minden végtagjainkkal végzett mozgásnál központi összekötő szerepe van. (Mindennapi mozdulatoknál – járás, futás, lehajlás, stb. – a gerincoszlopot védő, tartó munkája megelőzheti a sérv kialakulását.) A funkcionális edzés alapjául szolgáló támaszhelyzetek, mászások, emelések tökéletes törzserősítő gyakorlatok, így – helyes végrehajtásuk – preventíven hozzájárul az egészséges gerincoszlophoz. Köredzésen az statikus és dinamikus erőfejlesztő- és keringésfokozó gyakorlatok váltakozásával a pulzusszámban fellépő ingadozás az edzés utáni regeneráció során felgyorsítja az anyagcserét, így hozzájárul egy általános fittség eléréséhez és a testzsír mennyiségének csökkenéséhez. Az óratípus kezdők és haladók számára egyaránt ajánlott, hiszen a terhelés az aktuális, egyéni teljesítőképességhez mérten alakítható.