4D Sport

Lovász Andrea

Körülbelül 10 éve a barátnőm unszolására mentem le egy Ilyengar eszközös órára. Akkor még aktívan tartottam különféle aerobik órákat. Azt gondoltam, hogy fizikailag erős vagyok az aerobiktól. Jóga közben tudatosult bennem, hogy tévedtem. Szembesülnöm kellett azzal is, hogy az aktív súlyzós edzéstől vállízületeim kötötté váltak, csípőizmaim és combhajlítóim megrövidültek.
Túlélésre játszottam az első jógaórámon, de egyből bele is szerettem. Mindig is szerettem az olyan mozgásformákat, amelyek kihívást jelentenek a számomra. Ilyen lett a jóga is. Rendszeres gyakorlás mellett észrevettem hogy a vállam fokozatosan nyílik, a mellkas és az egyenes hasizmaim nyúlnak. Emiatt a légzésem is mélyebb lett. Csípőizmaim, combhajlítóim megnyúltak , gerincem rugalmassága megnőtt.
13 évig fizikoterapeutaként dolgoztam kórházban és mellette tartottam az aerobik órákat. Nem is volt kérdéses h. előbb-utóbb csak az oktatással fogok foglalkozni. Kórházban a mozgásszervi betegek rehabilitációja került előtérbe, a jógában pedig a prevenció. Jó érzéssel tölt el amikor az óra után odajönnek hozzám és megköszönik hogy segítettem nekik egy-két gyakorlat helyes végrehajtásában, vagy ha segítek beleigazítani egy olyan gyakorlatba amiről azt hitte h. nem tudja megcsinálni, az is nagyon jó érzés.
Képzések:
– 1996 – Taekwon-do edző (Testnevelési Főiskola)
– 2000 – Aerobik oktató (Testnevelési Főiskola)
– 2004 – Pilates oktató (International Wellness Institute)
– 2004 – Training-bike oktató (International Wellness Institute)
– 2006 – ¾ wellness step oktató (International Wellness Institute)
– 2006 – X-CO tréner (International Wellness Institute)
– 2006 – Flexi bar tréner (International Wellness Institute)
– 2007 – Aquafitness oktató (International Wellness Institute)
– 2009 – BodyART oktató (International Wellness Institute)
– 2011 – Aerial yoga oktató (Vincze Tünde)
– 2013 – Sparrowbag Instruktor (International Wellness Institute)
Óráim:
Hard core jóga:
Saját testsúllyal végzett erősítő dinamikus gyakorlatsor,ami a jógában használt ászanákra épül.Leginkább a core izmok(mélyhátizmok,hasizmok,csípőizmok,farizmok)erősítésére szolgál és törzs stabilizálására.Nagy intenzítású,izzasztó,de extrém hajlékonyságot nem igénylő gyakorlatokat alkalmaz.A végeredmény feszes,szálkás izomzatú erős test és rugalmas,hajlékonyabb gerinc.Egészségmegőrző szerepe mellett ideális kiegészitője lehet egyéb sportágaknak is.
Aerial yoga:
 Ez egy speciális kellékes jógaóra, ahol a gyakorlatokat egy mennyezetről lelógó hintában végzik a tanulók. A hinta a TRX-hez hasonlóan lehetővé teszi a felfüggesztéses gyakorlatok végzését, amelyek között vannak core-erősítő, hátrahajlító, csípőnyitó és levegő-akrobatikai gyakorlatok is. Sok mindent meg lehet valósítani vele, amit pusztán a jógamatrac segítségével nehezebb elérni.